Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 25 wrz 2017, o 12:42

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: Filtr Powietrza
PostNapisane: 7 sty 2017, o 10:59 
Offline

Dołączył(a): 14 lut 2016, o 03:50
Posty: 37
Witam, niedługo będę wymieniał wszystkie filtr w moim aucie i stąd takie pytanie, czym się rożni filtr powietrza ułożony w poprzek a w wzdłuż ? nieraz widzę w rożnych programach ze stosują filtr, który ma paski ułożone wzdłuż i tak się zastanawiałem czy takiego by nie założyć, auto to W210 2.5 Turbodiesel, Avandgarde (zdjęcia przypadkowe z internetu :) )


Załączniki:
filtr-powietrza-kn-volkswagen-golf-ii-1-8-gti-1989-1991-kn-33-2029.jpg
filtr-powietrza-kn-volkswagen-golf-ii-1-8-gti-1989-1991-kn-33-2029.jpg [ 151.4 KiB | Przeglądane 234 razy ]
049133843-300x262.jpg
049133843-300x262.jpg [ 15.48 KiB | Przeglądane 234 razy ]
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2017, o 11:24 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1256
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Z tego co widzę ten górny to jest filtr k&n. To jest filtr nasaczony olejem, wielorazowy. Dlaczego te "mokre" prawie zawsze mają wzdłużne paski, tego nie wiem.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2017, o 18:29 
Offline

Dołączył(a): 14 lut 2016, o 03:50
Posty: 37
A czy te tzw. "Mokre" mają jakieś inne właściwości, mają jakieś wpływy na pracę silnika?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 7 sty 2017, o 18:51 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1256
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Yose napisał(a):
A czy te tzw. "Mokre" mają jakieś inne właściwości, mają jakieś wpływy na pracę silnika?


A to zależy czy interesuje Cie teoria czy praktyka ;)

Teoretycznie takie wkładki jak robi k&n mają lepszy przepływ. W praktyce nie ma różnic, w każdym razie w mocy. Dla przykładu - silnik 2.0 pewnego japońskiego producenta na filtrze fabrycznym jak i na K&N - moc i Nm praktycznie te same (różnice poniżej błędu pomiaru) - po wyjęciu całkowicie filtra (pusta puszka - przyrost 7KM i niewielki spadek Nm). Jednym słowem - inny filtr nic nie zmienił.

Jednak na plus na pewno można zaliczyć to, że możesz sobie ten filtr umyć, naoleić i znów zamontować. Chyba trwałość określa się na 250 czy nawet 400 tysięcy (obstawiam, że wcześniej przy jakiejś naprawie mechanicy go zgubią ;) ). Problem w tym, że trzeba umyć/uprać płynem i zostawić do naturalnego wyschnięcia (najlepiej w temperaturze pokojowej) i dopiero "naoleić". Proces trochę trwa.
I na 100% jak zaczniesz ten proces to będziesz musiał gdzieś jechać ;) Dlatego lepiej mieć w zapasie stary tradycyjny filtr.

Spotkałem się z opiniami, że lepszy przepływ w takich filtrach jest kosztem jakości filtrowania. Zwolennicy mówią, że nie bo naolejony materiał lepiej filtruje niż suchy papier. Kto wie jak jest naprawdę? Ja przejechałem 100 tysięcy km Hondą z takim filtrem i nic dziwnego ani złego się nie działo.

Jest jednak jeden minus filtrów "morkych" (pisze w cudzysłowie bo prawdziwy mokry filtr powietrza to co innego) to jak za dużo nawalisz oleju to trochę go może polecieć w dolot i trafić na przepływkę skutecznie ją psując. Wtedy zaczynają się nieprzyjemne koszty.

Szczerze mówiąc, nie chciałoby mi się bawić w taki filtr ponownie. Teoretycznie się zaoszczędzi w dłuższym czasie, ale zanim to nastąpi to Ci go przez przypadek zgubi warsztat, popsuje Ci się przy myciu, cokolwiek..... jednym słowem nie opłaca się.

Oczywiście wszystko powyższe dotyczy filtrów wielorazowych, olejowanych, a nie każdego filtra z wzdłużnym żebrowaniem.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 01:51 
Offline

Dołączył(a): 14 lut 2016, o 03:50
Posty: 37
Było co czytać :D dzięki za wyjaśnienie :D, dosyć zainteresował mnie ten ''mokry'' filtr, jest to całkiem praktyczna opcja, dopóki tak jak piszesz, ktoś jej nie zgubi lub sie nie popsuje, jednak myślę sporubować jak to będzie w praktyce,od razu zakupić z zebrami wzdłuż :D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 11:36 
Offline

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 21:19
Posty: 167
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pochwały: 2
Osobiście w każdym moim aucie które jeździ więcej używam filtrów K&N.
Argumenty że ktoś go zgubi do mnie nie przemawiają bo każdy potrafi go umyć i nasączyć sam, żadnej filozofii w tym nie ma.
Po wkładce przyrostu mocy w małym silniku raczej nie zauważysz, troszkę zmienia się dzwięk.
Oszczędność w dłuższej eksploatacji jest niewątpliwa, co do filtrowania to zasada jest prosta jeżeli jest dobrze nasączony włóknina z olejem nie jest gorsza od zwykłego filtra a w niektórych przypadkach nawet lepsza ale tu ma wpływ wiele innych warunków typu zapylenie itd itp.

_________________
https://www.facebook.com/FidelisCar/


WDB2101061X097393


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 20:33 
Offline

Dołączył(a): 14 lut 2016, o 03:50
Posty: 37
Co do naoliwienia, to są specialnie oleje do tych filtrów, i czy można je zakupić od razu z filtrem?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 sty 2017, o 20:38 
Offline

Dołączył(a): 5 sty 2013, o 21:19
Posty: 167
Lokalizacja: Ruda Śląska
Pochwały: 2
Są zestawy do czyszczenia i smarowania.
Osobiście proponuję kupić sam olejek, występuje w 2 wersjach do smarowania i spray.
Sprawdzę i potem napisze ile co kosztuje.
Nie musisz tego od razu kupować bo filtr jest gotowy do użycia.

Olejek w butelce 237ml kosztuje 21 zł
W sprayu 350ml 35 zł

_________________
https://www.facebook.com/FidelisCar/


WDB2101061X097393


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 9 sty 2017, o 09:55 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1256
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Fidelis Car napisał(a):
Argumenty że ktoś go zgubi do mnie nie przemawiają bo każdy potrafi go umyć i nasączyć sam, żadnej filozofii w tym nie ma.


Jak sam serwisujesz to oczywiście. Ale jak oddajesz na przegląd to bywa różnie - nie bez powodu K&N daje do filtra w komplecie ostrzegawczą nalepkę na obudowę.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 9 sty 2017, o 10:20 
Offline

Dołączył(a): 4 kwi 2016, o 10:43
Posty: 631
Lokalizacja: Wleń
Pochwały: 6
Ktoś, kto kupuje filtr powietrza K&N za dwie stówy powinien wiedzieć, że jest to wkład wielokrotnego użytku (ja również stosuję filtry tej firmy i od lat wielu mam jeden warsztat który zmienia mi olej, wcześniej pytając czy "spuszczamy czy odsysamy?")

Wlepa na filtrze jest informacją dla typowego zmieniacza, debila - który i tak nie ogarnie tego, że nie powinien go wyrzucić do śmietnika. Bo taki ktoś nawet nie zauważy że ma w łapie trochę inną konstrukcję.
Jeśli tak się zdarzy, i przy wymianie zostanie założony zwykły filtr a KN zostanie wyrzucony do kosza, pretensje można mieć tylko do siebie.

_________________
Poliftowe kombi i kilka starszych MB.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 9 sty 2017, o 12:28 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1256
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 35
Bobby Peru napisał(a):
Wlepa na filtrze jest informacją dla typowego zmieniacza, debila - który i tak nie ogarnie tego, że nie powinien go wyrzucić do śmietnika. Bo taki ktoś nawet nie zauważy że ma w łapie trochę inną konstrukcję.
Jeśli tak się zdarzy, i przy wymianie zostanie założony zwykły filtr a KN zostanie wyrzucony do kosza, pretensje można mieć tylko do siebie.


Kiedyś też tylko stosowałem te filtry. Jednak pisałem o tym, bo mi się taka przygoda przydarzyła w ASO - z litości nie będę pisał którym i jakiej marki (ale nie wyżej wspomnianej Hondy). Wywalili mi wkładkę K&N pomimo nalepki. Całe szczęście, że zauważyłem na czas że jest filtr na fakturze, a miało go nie być. Wiec zaczęło się szukanie, u mnie siedział zwykły filtr, całe szczęście K&N'ki nie wywalili jeszcze do kosza i się znalazła.

I co z tego, że informowałem serwis że "filtra nie ruszać". W przeglądzie po iluś tam tysiącach była wpisana wymiana filtra to wymienili. Obsługa nie przekazała mechanikom czy bili tego dnia na kacu, kto wie. A wiem, że spotkało to nie tylko mnie i nie tylko w tym ASO.

Co prawda moje w210 serwisuje w bardziej komunikatywnych warsztatach niż bezduszne ASO, ale jeśli bym nadal używał takiego filtra to bym jednak za każdym razem sprawdzał.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 11 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów