Napięcie na aku i ładowania

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Napięcie na aku i ładowania

Post autor: JarekW »

Wydaje mi się, że układ ładowania (alternator, regulator napięcia i być może coś jeszcze) nie pozwala jednoznacznie stwierdzić jaki jest stan ładowania baterii w samochodzie. Podejrzewam, że ładowania (co za tym idzie napięcie na aku) może być zależne od obciążenia prądowego czyli także tego ile prądu łyka aku (a to już nie jest takie proste jak pomiar napięcia)
Zmierzyłem u siebie i jeżeli ktoś mógły porównać jak to wygląda w innym aucie to byłby ciekawy materiał do wstępnych diagnoz

1. Pomiar napięcia na aku po kilku godzinach postoju auta ( niestety wymaga podniesiania kanapy)
- u mnie 12,2V

2. Pomiar napięcia po włączeniu silnika, obroty jałowe i włączone światła mijania i długie
- u mnie 13,8V

Dodam, że nie mam widocznego problemu z prądem. Rozrusznik dobrze kręcił nawet po postoju w nocy przy -10st. C
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

Witaj JarekW , sprawdziłem w moim okularze wartości ładowania , pomiar wykonałem na złączce do awaryjnego podpinania przewodów na nadkolu w komorze silnika ( ma bezpośrednie połączenie z plusem akumulatora) . Akumulator mam nowy ,wymieniony 2 miesiące temu i wartości napięć są niemal identyczne z Twoimi :

-napięcie akumulatora po kilkugodzinnym postoju - 12,2V
-napięcie ładowania ,silnik na wolnych obrotach , zał. światła mijania i długie- 13,7 V :-D

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

mark pisze:Witaj JarekW , sprawdziłem w moim okularze wartości ładowania , pomiar wykonałem na złączce do awaryjnego podpinania przewodów na nadkolu w komorze silnika ( ma bezpośrednie połączenie z plusem akumulatora)
:) oczywiście wiem o tym złączu. Ale coś musiałem źle przyłożyć rano końcówkę od miernika i nic mi nie pokazało przy wyłączonym silniku. Pomyślałem że może trzeba kluczyk włożyc - co by było całkiem nielogiczne.l

Dzięki za porównanie. Potwierdza to moje przypuszczenie, że układ ładowania jest bardziej zaawansowany niż np. w W124. Sprawdzając napięcie ładowania voltomierzem nie znajdziemy napięcia powyżej 14V i jest to jak najbardzej prawidłowe. W modelach poprzednich uważa się, że jak alternator podaje 14,2 - 14,4V to jest ok. W okach myślę, że kontrolowany jest prąd ładowania. Korzyść z tego taka, że aku nie będzie przeładowany czyli nie będzie się grzać i gazować - ogólnie więkrza trwałość.
Pzdr.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

1. 11.6-11.8 cos jest nie tak, tylko jeszcze nie wiem co.

2. 13.3 - 13.5 - wymienilem pasek ten wielorowkowy ostatnio, nie sprawdzalem ostatnio napiecia.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
mark
VIP
Posty: 274
Rejestracja: 16 lut 2008, o 04:53
Lokalizacja: Kluczbork

Post autor: mark »

kichcio wg. mnie wartości napięć które podałeś są OK , mieszczą się w granicach ,,błędu :mrgreen: ,, wystarczy że któryś miernik ma niewielką tolerancję pomiaru ( mierniki typowo amatorskie jakie używamy mogą mieć większy błąd odczytu ) , akumulatory też się różnią parametrami . Jeśli nie ma kłopotu z odpalaniem ,,reaktora,, , to nie ma też problemu ;-)

Pzdr.
obecnie -W220 S500
+W210- E280 R6 Elegance 1996r. automat
+ W168 1,6 2001r. automat
i kilka sztuk MB poprzednio
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

Bywa problem w zime, ale to cos z ukladem paliwowym chyba.

Napiecie ktore podalem to odczyt z klimatronika;)

Akumulator nowy, po wymianie akumulatora podnioslo sie z 13.1 na 13.3.
E 220 CDI '01 Elegance
JarekW
Posty: 263
Rejestracja: 29 lut 2008, o 14:10
Lokalizacja: Sz-cin

Post autor: JarekW »

kichcio pisze:Napiecie ktore podalem to odczyt z klimatronika;)
Oj kolego poszedłeś na łatwiznę ;-) . U mnie odczyt z klimatronika pokazuje zaniżoną wartość o ok. 0,6V. Czyli widzę 13,2V a pomiar dobrym miernikiem to 13,8V. Nie brałbym bezkrytycznie wartości podawanych przez panel klimy.
S210 300 DT
W124 200 D - skasowany
W115 - oj dawno ......
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 21 gości