Czujnik deszczu

Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210

Awatar użytkownika
Arturo
VIP
Posty: 156
Rejestracja: 7 lis 2008, o 21:12
Lokalizacja: Koszalin

Post autor: Arturo »

starych wersjach do sterownika wielofunkcyjnego pod maską silnika po stronie pasażera (do 03/97)

Ja mam z 97 roku.Sprawdzę tylko ten sterownik (jest w takiej dużej plastikowej obudowie?) ,i daje sobie spokój , jade na SD.Zamelduje co i jak :)
pozdr
210, 97, 300T TD Avantgarde
wdb2102251a531813
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

noc pisze:Po wymianie szyby problemy - na razie nie znalazłem panaceum.
To może ja coś napiszę...
Właśnie w ub. sobotę zmieniłem na Pilkingtona (też se nazwę wymyślili). Niby zielona z szarym pasem, ale jest jaśniejsza od bocznych i pasek na górze też mniej szary, mimo, że wcześniej też miałem zamiennik, ale z Securita, tak już kupiłem to auto...
Szyba z fabrycznie przyklejonym czujnikiem (w Sekuricie musiałem sam kleić płytkę na żel, bo była przyklejona źle).
Po wymianie szyby, założyłem czujnik i... wycieraczka lata cały czas. Wniosek: coś nie tak z optyką czujnika (wszak płytka jest dla czujnika swego rodzaju soczewką). Opcję ponownej wymiany szyby z powodu wadliwie przyklejonej płytki albo wadliwej samej płytki, zostawiłem na koniec i postanowiłem wyczyścić czujnik, czyli: diody nadawcze, diody odbiorcze, ale również profilowaną blaszkę między nimi, bo była cokolwiek "naleciała" i mało srebrna. Czego z blaszki nie zebrał spirytus ani Kontakt, zebrał papierek wodny 2500, na sucho. Blaszka najwyraźniej odpowiada za odbijanie i transfer promieni w czujniku...

Pierwsze założenie czujnika na płytkę (bez płytki podłączony czujnik normalnie działa - wycieraczka stoi i rusza po przysunięciu do czujnika dłoni) i co... wycieraczka zaczyna pracować non stop. U mnie mina już tęga... :suchy:
Po czym, jeszcze przed zablokowaniem zatrzasków po bokach, poruszałem czujnikiem na płytce w kierunku do i od szyby... i ZAŁAPAŁ... działa dalej nawet po zatrzaśnięciu zatrzasków i założeniu osłony wierzchniej... nic się nie przestawiło. Jednak mam wrażenie, że ta równowaga nie jest trwała...

Kolega miał podobny przypadek u klienta z w W208 - po wymianie czujnik odmówił współpracy. Na SD nic się tam nie da zrobić, choć próbowali, więc skończyło się niestety na ponownej wymianie szyby, po której czujnik zagadał - nie pamiętam producenta szyby niestety...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
maciekolo
Posty: 311
Rejestracja: 6 lis 2009, o 19:51
Lokalizacja: Radom

Post autor: maciekolo »

Wprawdzie dotyczy to VAG, ale myślę że w MB jest podobnie/tak samo. Pozdr
Załączniki
1234.JPG
-Tato czy ten samochod jest zepsuty ???
-Nie synku.... to Diesel..... ;)
Awatar użytkownika
jjankiello
Doradca
Posty: 2114
Rejestracja: 2 gru 2008, o 10:16
Lokalizacja: Szczecin, PL

Post autor: jjankiello »

maciekolo pisze:Wprawdzie dotyczy to VAG, ale myślę że w MB jest podobnie/tak samo. Pozdr
Różnica jest taka, że są dwie diody nadawcze po jednej stronie i odbiorcze po drugiej stronie czujnika. VAG mają okrągłe czujniki (stary typ), MB ma poziomy prostokąt, i promienie odbijane są w poziomie, równolegle do siebie...
W201 2.0D,'90, 716.4, perlmuttgrau
S202 2.5TD,'98, 722.6, schwartz - EX
S203 2.7CDI,'02, 722.6, cubanite silver - NA SPRZEDAŻ
Because the people who are crazy enough to think they can change the world are the ones who do. - S. Jobs
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

Chyba się skuszę na opcję:

Soczewka na szybę 30zł: http://www.allegromat.pl/aukcja103642

Czujnik z okablowaniem http://www.allegromat.pl/aukcja103644

Zadziała to cholerstwo? :hyhy:
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Nie.
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
S.W.A.T
Posty: 1341
Rejestracja: 31 paź 2008, o 14:55
Lokalizacja: Warszawa

Post autor: S.W.A.T »

Osobiscie uwazam, że to jest zbędny gadżet. O wiele lepiej dziala wycieraczka w pozycji I bez czujnika, z czujnikiem jak dla mnie za często chodzi ramię....
W210 E300TD Avantgarde 99' Oo_oO face lifting zielona cyrkonia
W201 190D 2.5 91' niebieska perła metalik
exW201 190E 2.0 89' dymione srebro
Smart 600ccm Turbo Passion 99'
W463 G55 AMG 02'
Awatar użytkownika
wasiliew
Doradca VIP
Posty: 3484
Rejestracja: 20 kwie 2008, o 20:51
Lokalizacja: Wrocław

Post autor: wasiliew »

noc pisze:Nie.
Kwestia kodowania? Bo na poprzedniej stronie wspominałeś o kodowaniu stacyjki przy dokładaniu systemu.

Jak mają być problemy to olewam.
Jest W203 C180T kompressor
.:WDB2032461F829195:.

ex W210 Classic '97 E200T - LPG Stag 300
.:WDB2102351A504364:.
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Jeżeli dokładasz musisz wpisać w stacyjkę.Kwestia punktu włączenia przy wymianie na nie oryginalną szybę, to trochę pracy z woltomierzem w elektronice lampki głównej na przewodzie
sygnałowym.Raz trzeba trochę plusa, innym razem trochę minusa.
Napięcia przełączenia nie podam, niech każdy się wykaże inwencją.Myśleć ~ 5V.? :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

S.W.A.T pisze:Osobiscie uwazam, że to jest zbędny gadżet. O wiele lepiej dziala wycieraczka w pozycji I bez czujnika, z czujnikiem jak dla mnie za często chodzi ramię....
Jak u mnie byl sprawny czujnik i bylo OK. Nie uwazalem tego za zbedny gadzet. Niestety raz dziala dobrze raz nie... w W211 ten czujnik duzo lepiej dziala, lepiej "wyczuwa" deszcz ;)
E 220 CDI '01 Elegance
karzel
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2008, o 21:55
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: karzel »

Witam,

jak poprzednicy, i ja mam pewien problem z czujnikiem.

Czujnik działał prawidłowo do czasu wymiany szyby. Szybę wymieniałem z AC (Nodglass, czyli podróba), jednak zmieniłem kolor tej szyby z zielonej z szarym paskiem na niebieską. Od tego czasu czujnik nie działa. Objaw: wycieraczka działa cały czas. Gdy zdjąłem czujnik z soczewki (kabel podłączony) i włączyłem wycier. na I - to samo, lata cały czas. Gdy wypnę czujnik, włącza się czasówka 5s.

Acha, dodam jeszcze, że w trakcie wymiany szyby okazało się, że moja kochanka ma trochę pryszczy (ech....) w miejscu, którego nikomu zazwyczaj nie pokazuje ;) więc oddałem samochód do pana blacharza, który naprawił niedoskonałość mej lubej i nałożył nieco świeżego "makijażu". Po tych naprawach wróciłem do panów szybiarzy, którzy zamontowali szybkę ... i wtedy okazało się, że czujnik nie działa :(

Zrobiłem test z czujnikiem z W208, niestety, mój czujnik +W208 - wycieraczka pracuje nieustannie. Gdy zapiąłem czujnik W208 do mojej soczewki - to samo, wycieraczka lata. W208 w wersji Avang - czyli też niebieskie szyby.

Kilka postów wcześniej doczytałem, że zmiana szyby może stanowić problem, ale też wpadłem na kilka magicznych słów jak kalibracja, kodowanie, czy też sposób demontażu (wyłączenie klemy aku).

Czy ktoś byłby uprzejmy i podpowiedział mi co ja mam z moją cudowną poczynić, aby jej rzęska znowu pracowała jak należy ?

z góry dziękuję za pomoc.
pozdrawiam,
karzeł

W210 ELEGANCE kombi E300T TD 177KM '98r
WDB2102251A704970
Awatar użytkownika
noc
Ekspert
Posty: 8221
Rejestracja: 1 lis 2008, o 19:53
Lokalizacja: Warszawa Pochwały zagubione 500+

Post autor: noc »

Proste, przeczytać temat od początku. :hyhy:
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękną Mercedes
małą czarną W168 1,6

Niemal pół wieku naprawiam MB
13 certyfikatów MB Stuttgart
Warsztat W-wa Ursus (22) 6626890

Znajdziecie mnie tam gdzie MB.
karzel
Posty: 12
Rejestracja: 22 lip 2008, o 21:55
Lokalizacja: Gliwice

Post autor: karzel »

gratuluję, zmusiłeś mnie do ponownego przeczytania całego wątku ? i udowodniłeś, że nie jestem takim fachowcem jak Ty, ba nie jestem w ogóle fachowcem w tej dziedzinie ;) ... no i wycieraczka też się nie zatrzymała od przeczytaniu wątku ;)

przepraszam za sarkazm, ale przed napisaniem postu czytałem cały wątek, jednak nie ma tu identycznego przypadku i nie potrafię z tych odpowiedzi wywnioskować w miarę jednoznacznej informacji dla mnie. Być może, a właściwie z pewnością, niektóre rzeczy nie są dla mnie tak oczywiste i nie potrafię ich w tak łatwy sposób skojarzyć :( dlatego właśnie proszę o pomoc i jakąś wskazówkę, może trochę wyraźniejszą niż "przeczytaj jeszcze raz" ;)

u jjankiello występuje najbardziej zbliżony błąd, też zmieniał szybę, jednak u niego czujnik działa po zdjęciu z soczewki, u mnie czy na soczewce, czy też nie, wycieraczka wciąż pracuje. Z drugiej strony, wg tego wątku uszkodzony czujnik = tryb czasowy. U mnie włącza się on dopiero po wypięciu sensora. Czy po zmianie szyby (w tym koloru tejże szyby) trzeba kalibrować czujnik ? czy mógł wystąpić błąd na komputerze, który trzeba wykasować ? Auto poruszało się ze "zdjętą" szybą do blacharza i z powrotem, nie pamiętam, czyt. nie zwróciłem uwagi na to co się wtedy działo z czujnikiem - założony/zdjęty/podpięty/rozłączony/działa/nie działa ?

przepraszam wszystkich, którzy poczuli się urażeni moją niewiedzą w temacie, ale myślałem, że to wątek również dla kompletnych laików...
pozdrawiam,
karzeł

W210 ELEGANCE kombi E300T TD 177KM '98r
WDB2102251A704970
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

karzel pisze:Z drugiej strony, wg tego wątku uszkodzony czujnik = tryb czasowy. U mnie włącza się on dopiero po wypięciu sensora.,/quote]
Dotyczy to stanu gdy czujnik jest faktycznie uszkodzony. Jesli z elektronika czujnika wszystko jest OK, czyli 95% przypadkow, to tryb czasowy sie nie wlaczy.
Tak naprawde to wiekszosc problemow wynika z nieprawidlowego montazu, wiec czujnik sam nie wlaczy trybu czasowego.

Czy po zmianie szyby (w tym koloru tejże szyby) trzeba kalibrować czujnik ? czy mógł wystąpić błąd na komputerze, który trzeba wykasować ? Auto poruszało się ze "zdjętą" szybą do blacharza i z powrotem, nie pamiętam, czyt. nie zwróciłem uwagi na to co się wtedy działo z czujnikiem - założony/zdjęty/podpięty/rozłączony/działa/nie działa ?
Gdybys przeczytal temat uwaznie, to wyciagnalbys odpowiednie wnioski, to tak swoja droga.
E 220 CDI '01 Elegance
Awatar użytkownika
kichcio
Posty: 4069
Rejestracja: 19 lut 2008, o 21:19
Lokalizacja: Radom
Kontakt:

Post autor: kichcio »

karzel pisze:Z drugiej strony, wg tego wątku uszkodzony czujnik = tryb czasowy. U mnie włącza się on dopiero po wypięciu sensora

Dotyczy to stanu gdy czujnik jest faktycznie uszkodzony. Jesli z elektronika czujnika wszystko jest OK, czyli 95% przypadkow, to tryb czasowy sie nie wlaczy.
Tak naprawde to wiekszosc problemow wynika z nieprawidlowego montazu, wiec czujnik sam nie wlaczy trybu czasowego.
karzel pisze:] Czy po zmianie szyby (w tym koloru tejże szyby) trzeba kalibrować czujnik ? czy mógł wystąpić błąd na komputerze, który trzeba wykasować ? Auto poruszało się ze "zdjętą" szybą do blacharza i z powrotem, nie pamiętam, czyt. nie zwróciłem uwagi na to co się wtedy działo z czujnikiem - założony/zdjęty/podpięty/rozłączony/działa/nie działa ?
Gdybys przeczytal temat uwaznie, to wyciagnalbys odpowiednie wnioski, to tak swoja droga.
E 220 CDI '01 Elegance
ODPOWIEDZ

Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Bing [Bot] i 12 gości