Centralny zamek - pilot lekko zwariował (kluczyk scyzoryk, pojedyńczy przycisk, odbiornik w lusterku)
Moderatorzy: SuperBuster11, zibi2210
Centralny zamek - pilot lekko zwariował (kluczyk scyzoryk, pojedyńczy przycisk, odbiornik w lusterku)
Cześć. Odebrałem Mercedesa z warsztatu i po zaparkowaniu okazało się, że pilot centralnego zamka nie działa.
Nie wiem czy im upadł w warsztacie, czy co, ale teraz i tak za późno na dyskusje. Mam nauczkę na przyszłość - sprawdzać pilota przy odbiorze samochodu. Wam też polecam.
Dokładniej problem wygląda tak:
- po odbiorze pilota z jakiegoś powodu miał rozładowane baterie, a wcześniej były OK (sprawdzałem kierując diodę na obiektyw aparatu fotograficznego)
- wymiana baterii na nowe spowodowała, że zamek i diody w lusterku nadal nie reagują, ale pilot po jednorazowym wciśnięciu przycisku lekko wariuje i cały czas wysyła sygnał (czyli odwrotnie niż w przypadkach, które znalazłem w internecie)
- wyjąłem, włożyłem baterie i próbowałem synchronizacji wg instrukcji zwanej czasami programowaniem (2 raz przycisnąć i od razu ustawić kluczyk w pozycji nr 2 - zapłon) nic to nie dało, zero reakcji lusterka, zamka czy pilota.
Zauważyłem też, że
- problemem nie jest nazbyt dociśnięta obudowa, bo testowałem samą płytkę wyjętą z obudowy i działo się to samo
- transponder nie jest do niczego przyklejony w obudowie, leży tylko luźno w przeznaczonym na to miejscu obudowy, ale może tak ma być (zresztą czy transponder jest potrzebny do centralnego zamka?)
- akumulator jest raczej OK (zapłon, szyby, radio działają normalnie).
Może jakoś pomożecie, bo nowy kluczyk z pilotem wyceniono mi na 450zł? Skąd takie ceny?
To już wolałbym zainwestować w zestaw 2x kluczyk-pilot + sterownik centralnego zamka z "alle" za 100zł.
https://allegro.pl/oferta/sterownik-mer ... 5221841532
Tylko czy ktoś wie czy trudno to zamontować i czy w ogóle warto?
Nie wiem czy im upadł w warsztacie, czy co, ale teraz i tak za późno na dyskusje. Mam nauczkę na przyszłość - sprawdzać pilota przy odbiorze samochodu. Wam też polecam.
Dokładniej problem wygląda tak:
- po odbiorze pilota z jakiegoś powodu miał rozładowane baterie, a wcześniej były OK (sprawdzałem kierując diodę na obiektyw aparatu fotograficznego)
- wymiana baterii na nowe spowodowała, że zamek i diody w lusterku nadal nie reagują, ale pilot po jednorazowym wciśnięciu przycisku lekko wariuje i cały czas wysyła sygnał (czyli odwrotnie niż w przypadkach, które znalazłem w internecie)
- wyjąłem, włożyłem baterie i próbowałem synchronizacji wg instrukcji zwanej czasami programowaniem (2 raz przycisnąć i od razu ustawić kluczyk w pozycji nr 2 - zapłon) nic to nie dało, zero reakcji lusterka, zamka czy pilota.
Zauważyłem też, że
- problemem nie jest nazbyt dociśnięta obudowa, bo testowałem samą płytkę wyjętą z obudowy i działo się to samo
- transponder nie jest do niczego przyklejony w obudowie, leży tylko luźno w przeznaczonym na to miejscu obudowy, ale może tak ma być (zresztą czy transponder jest potrzebny do centralnego zamka?)
- akumulator jest raczej OK (zapłon, szyby, radio działają normalnie).
Może jakoś pomożecie, bo nowy kluczyk z pilotem wyceniono mi na 450zł? Skąd takie ceny?
To już wolałbym zainwestować w zestaw 2x kluczyk-pilot + sterownik centralnego zamka z "alle" za 100zł.
https://allegro.pl/oferta/sterownik-mer ... 5221841532
Tylko czy ktoś wie czy trudno to zamontować i czy w ogóle warto?
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 26 gru 2012, o 16:53
- Lokalizacja: Francja
Re: Centralny zamek - pilot lekko zwariował (kluczyk scyzoryk, pojedyńczy przycisk, odbiornik w lusterku)
kolego ,fajnie ze chcesz aby wszystko dzialalo ,ale powiem tak ,w 91 roku kupiłem amerykańskie sportowe auto okazyjnie za 2tys usd ,wybili mi szybe drzwiowa i wzięli radio,ta szyba kosztowala rownowartosc 515 usd ,gdyby był otwarty,to szyby by nie wybili,kiedys był tylko serwis lub gazeta z ogłoszeniami ,od tamtej pory samochodow nie zamykam a jezdze okularnikiem chyba 16 lat ,a od ponad 2 lat clk 209 cabrio w okolicach wawy i wolomina i jak jezdze z otwartym dachem,to wysiadając nie zamykam go,jak będą chcieli ukraść to sily nie ma, lata 90 minely ,zycze udanej i latwej naprawy, PS musze sprawdzić czy moje zamki jeszcze dzialaja z pilota
witoldlosiak
- SuperBuster11
- Moderator
- Posty: 1029
- Rejestracja: 21 maja 2015, o 17:59
- Lokalizacja: Brzeg
Re: Centralny zamek - pilot lekko zwariował (kluczyk scyzoryk, pojedyńczy przycisk, odbiornik w lusterku)
Ciesz się, że tylko 450 zł za kluczyk. Kluczyki są kodowane pod konkretny samochód. Nie wiem w sumie jak to wygląda w przypadku scyzoryka, ale rybkę żeby dorobić, to trzeba się udać do warsztatu specjalizjącego się w takich kluczykach, albo zdemontować stacyjkę i razem z kluczem (lub bez jeśli nie mamy żadnego) i wysłać do serwisu, który za około 600 zł zakoduje kluczyk. Niestety, tak mercedes "skomplikował" zabezpieczenia, że nawet po 20 latach jest to drogi interes.
A co do centralek z allegro, to większość ma instrukcję, jak to podłączyć. Jak znasz się trochę na elektryce to sobie poradzisz sam. Jeśli nie, to w warsztacie Ci podłączą, ale pewnie wyjdzie tyle samo albo odrobinę taniej, co dorobienie scyzoryka.
A co do centralek z allegro, to większość ma instrukcję, jak to podłączyć. Jak znasz się trochę na elektryce to sobie poradzisz sam. Jeśli nie, to w warsztacie Ci podłączą, ale pewnie wyjdzie tyle samo albo odrobinę taniej, co dorobienie scyzoryka.
VIN: WDB2100201A265083 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
VIN: WDB2112261A525765 - sprzedany
VIN: WDB2100531A274983 - sprzedany
Re: Centralny zamek - pilot lekko zwariował (kluczyk scyzoryk, pojedyńczy przycisk, odbiornik w lusterku)
Wolałbym jednak móc auto zamknąć (no i potem otworzyć ), bo choć nie sądzę, żeby ktoś chciał je ukraść, to czasami zostawiam coś w aucie (nie wspominając o radiu czy wideorejestratorze).
Mam jednak kolegę, który przez jakiś czas jeździł z śrubokretem zamiast kluczyka, bo to wystarczyło do otwarcia jego zamka. Komiczny to był widok.
Co do technologii Mercedesa, to nasuwa się pytanie czy włamanie i uruchomienie samochodu jest tak samo skomplikowane jak dorabianie kluczyków i zamków? Jakoś wątpię.
Co do sterownika, to na razie tylko w jednym warsztacie wiedzieli o czym mówię, ale jak usłyszeli, że chodzi o Mercedesa to odmówili
Rozważam rozwiązanie ze sterownikiem, bo gdyby to działało i nawet kosztowało 450zł-550zł, to ostatecznie miałbym dwa pełne klucze-piloty (wliczyłem już dodatkowy transponder do immo).
Szkoda, że pilotów nie da się skopiować tak jak tych do bram garażowych (przynajmniej ja nic o tym nie wiem).
Mam jednak kolegę, który przez jakiś czas jeździł z śrubokretem zamiast kluczyka, bo to wystarczyło do otwarcia jego zamka. Komiczny to był widok.
Co do technologii Mercedesa, to nasuwa się pytanie czy włamanie i uruchomienie samochodu jest tak samo skomplikowane jak dorabianie kluczyków i zamków? Jakoś wątpię.
Co do sterownika, to na razie tylko w jednym warsztacie wiedzieli o czym mówię, ale jak usłyszeli, że chodzi o Mercedesa to odmówili
Rozważam rozwiązanie ze sterownikiem, bo gdyby to działało i nawet kosztowało 450zł-550zł, to ostatecznie miałbym dwa pełne klucze-piloty (wliczyłem już dodatkowy transponder do immo).
Szkoda, że pilotów nie da się skopiować tak jak tych do bram garażowych (przynajmniej ja nic o tym nie wiem).
E200 (136KM), 1996r., Pb+LPG, manual, elegance, sedan, WDB-210-0351-A-185838
Re: Centralny zamek - pilot lekko zwariował (kluczyk scyzoryk, pojedyńczy przycisk, odbiornik w lusterku)
Szkoda, że do Mławy masz dość daleko bo byś załatwił wszystko za jednym razem na miejscu:Horny pisze: ↑27 lip 2019, o 11:57 Wolałbym jednak móc auto zamknąć (no i potem otworzyć ), bo choć nie sądzę, żeby ktoś chciał je ukraść, to czasami zostawiam coś w aucie (nie wspominając o radiu czy wideorejestratorze).
Mam jednak kolegę, który przez jakiś czas jeździł z śrubokretem zamiast kluczyka, bo to wystarczyło do otwarcia jego zamka. Komiczny to był widok.
Co do technologii Mercedesa, to nasuwa się pytanie czy włamanie i uruchomienie samochodu jest tak samo skomplikowane jak dorabianie kluczyków i zamków? Jakoś wątpię.
Co do sterownika, to na razie tylko w jednym warsztacie wiedzieli o czym mówię, ale jak usłyszeli, że chodzi o Mercedesa to odmówili
Rozważam rozwiązanie ze sterownikiem, bo gdyby to działało i nawet kosztowało 450zł-550zł, to ostatecznie miałbym dwa pełne klucze-piloty (wliczyłem już dodatkowy transponder do immo).
Szkoda, że pilotów nie da się skopiować tak jak tych do bram garażowych (przynajmniej ja nic o tym nie wiem).
http://hipollomlawa.ubf.pl/news.php
Możesz teoretycznie spróbować wysyłkowo (musisz zdemontować wszystkie elementy).
Kto jest online
Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 16 gości