Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 13 gru 2017, o 08:04

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 16:46 
Offline

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 17:31
Posty: 36
Witajcie

Pytanie pierwsze. e430 s210 1999 jezdzony na 5w50 nieznany olej .
Mam plan wlania engine flush liqui moly do starego oleju a pozniej wymiane
Warto w ogóle wlewać takie coś
Do nowego oleju chce wlac motor life ? czy też warto??

Aktualny stan mojego oleju to idealna połowa pomiędzy MIN a MAX. Czy to dobrze czy też tak dolać nowy olej aby było do poziomu MAX dobite?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 17:33 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1389
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 43
Wszystko o oleju i płukankach masz w temacie olejowym. Nt. płukanek poszukaj moich postów na kilku ostatnich stronach tego tematu. Oczywiście, że warto płukać, ale z głową - wszystko na ten temat tam znajdziesz.

Co do motorlife to po co chcesz to wlewać? Nie lepiej dobry olej wlać? Silnik ma jakieś problemy? Część problemów rozwiąże zmiana oleju na lepszy lub płukanka. A jak już coś lać w stylu modyfikatora to np. Archoil i z pewnego źródła.

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 kwi 2017, o 19:20 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2017, o 12:13
Posty: 136
Pochwały: 2
zastanawiam sie ktory z was tak naprawde robi raz do roku morfologie , plukanie jelit tzw naturalny detoks odtoksycznianie ?
bo z tego co widze to lepiej dbacie o złomiartwo kawał turlającej sie po asfalcie blachy jak o swoj organizm , a ci co debatują setki postow o wyzszosci jednego oleju nad drugim to juz w ogole z.....by


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 09:16 
Offline

Dołączył(a): 15 kwi 2017, o 17:31
Posty: 36
Jak to jest z tymi dodatkami do oleju . Wybór padł na cera tec liqui moly, archoil albo coś z rzekomo polecanego XADO.
Czy takie dodatki dodaje się do nowo wlanego oleju i jeździ z nim do następnej wymiany??
Jeśli warto dodać taki specyfik to który polecacie z wyżej wymienionych. Nie chciałbym rozwalić silnika (315tyś , 4.3 s210 99).

Chodzi mi jeszcze po głowie wlanie jakiejś płukanki archoil albo liqui moly engine flush do starego oleju przed zlaniem ale tutaj są różne zdania - proszę o doświadczone osoby o opisy

Odnośnie oleju . Tak jak wspominałem był wlany prawdopodobnie castrol. Napewno 5w50 ale marki oleju nie jestem pewien.
Chciałbym kontynuować pełnego syntetyka gdyż auto nie bierze oleju i nie poci się.
Taki wybór mam . Chciałbym coś dobrego.

Liqui Moly 5w40 High Tech albo long tech
Valvoline vr1 5w50
Shell 5w40 ten wyższy model
Midland szwajcarski?

Co jest sprawdzone w tego typu silnikach i tak aby w pewnym momencie nie płacić za nazwe i pierdoły w opisie a za skuteczność.

Nauczony do silników TDI tam zawsze wymieniałem olej co książkowe 10 tyś . Czy 10 tyś to też jest górna granica w moim okularze??

Dziękuje z góry.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 09:25 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9653
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 16
Wymiana oleju co 10-15 tys km. Liqui Moly płukanka jest bardzo skuteczna, jakichś ceramizerów raczej nie dodawaj. Jak wlejesz super drogi olej auto nie będzie ani szybsze, ani lepsze. Z tanich syntetyków moge polecic Total 5w40.

_________________
STAR DIAGNOSIS C3/C4 NAPRAWA | CHIPTUNING STAGE1 DPF_OFF EGR_OFF ADBLUE_OFF


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 22 kwi 2017, o 09:46 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 24 wrz 2016, o 20:45
Posty: 1389
Lokalizacja: Warszawa
Pochwały: 43
gregoryginda napisał(a):
Jak to jest z tymi dodatkami do oleju . Wybór padł na cera tec liqui moly, archoil albo coś z rzekomo polecanego XADO.
Czy takie dodatki dodaje się do nowo wlanego oleju i jeździ z nim do następnej wymiany??
Jeśli warto dodać taki specyfik to który polecacie z wyżej wymienionych. Nie chciałbym rozwalić silnika (315tyś , 4.3 s210 99).

Chodzi mi jeszcze po głowie wlanie jakiejś płukanki archoil albo liqui moly engine flush do starego oleju przed zlaniem ale tutaj są różne zdania - proszę o doświadczone osoby o opisy


Ja chyba sobie wkleje ten link w stopkę, bo co chwila ktoś pyta a jak odsyłam do wątku olejowego to nikt znaleźć nie może..... ;)

olej-olej-silnikowy-pytania-doradztwo-vt399-1845.html#p391155

Są różne rodzaje płukanek - do starego oleju i momentalnie do zlania z olejem jak i długoterminowe. Przeczytaj dokładnie mój post z linka.
Co do firm LM to bardzo dobra płukanka, Archoil to chyba najlepsze dodatki do oleju. XADO? Nie wiem, nie testowałem.
Ważne żebyś kupił oryginał i stosował zgodnie z przeznaczeniem.

Silnika raczej nie rozwalisz, spłynie tylko spora część brudu (niestety nie wszystko).


gregoryginda napisał(a):
Odnośnie oleju . Tak jak wspominałem był wlany prawdopodobnie castrol. Napewno 5w50 ale marki oleju nie jestem pewien.
Chciałbym kontynuować pełnego syntetyka gdyż auto nie bierze oleju i nie poci się.
Taki wybór mam . Chciałbym coś dobrego.

Liqui Moly 5w40 High Tech albo long tech
Valvoline vr1 5w50
Shell 5w40 ten wyższy model
Midland szwajcarski?

Co jest sprawdzone w tego typu silnikach i tak aby w pewnym momencie nie płacić za nazwe i pierdoły w opisie a za skuteczność.

Nauczony do silników TDI tam zawsze wymieniałem olej co książkowe 10 tyś . Czy 10 tyś to też jest górna granica w moim okularze??

Dziękuje z góry.


Zacznę od końca - jak jest brudny w środku, ma dużo osadów (a pewnie po Castolu trochę ma) to nie ma bezpieczniejszej metody wyczyszczenia niż zmienić kilka razy olej częściej (z płukanką, np. co 6-8 tysięcy) niż oficjalny interwał. Potem wróć sobie do 10-14 tysięcy jak pisze fabek.

Ja zmieniam dla przykładu częściej, ale robię to przy okazji wizyt w warsztacie - np. miałem do zmiany czujnik stop to od razu zmieniłem olej. Z tym, że leje Specol który jest tani - przy LM czy Millers za prawie 200zł za 4 litry raczej bym sobie nie mógł na to pozwolić.
A swoją drogą Specol polecam - polski, tani i ma bardzo dobre parametry. I tu dochodzimy do kolejnego linku który Ci wkleję do poczytania - zobacz parametry i dobierz. Tak naprawdę 90% olejów będzie dobre - nasze silniki konstrukcyjnie to koniec lat 90 i raczej nie wymagają nie wiadomo czego. Problemem jest za to osadzanie się depozytów które mogą prowadzić do różnych problemów (np. zapiekania się zamków pierścieni). Stąd co wybierzesz będzie dobre (mam na myśli dobre marki: Amsoil, Fuchs, LM, Millers, Motul, Valvoline, Ravenol) - wlej sobie 5W40 prawdziwego syntetyka i będzie git.

olej-olej-silnikowy-pytania-doradztwo-vt399-1860.html#p391484

Więc jak nie chcesz płacić za nazwę to:

http://zmienolej.pl/pl/oleje-silnikowe/ ... nthetic-4l

_________________
>>> W210 E240 Elegance lift - WDB2100621B237554 <<<

>>> O płukankach do oleju <<< - >>> Klasyfikacja parametrów olejów silnikowych <<< - >>> Jaki olej do ...... <<<


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 maja 2017, o 15:48 
Offline

Dołączył(a): 8 gru 2016, o 10:56
Posty: 7
Lokalizacja: Warszawa
Stosowałem płukankę LM. Bez negatywnych skutków ubocznych.
Nie zaszkodzi :)

_________________
w124 300d ... dawniej
w210 e430 ... obecnie


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 7 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów