Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 3 gru 2016, o 05:34

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 23 lip 2011, o 09:52 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 08:05
Posty: 12
Lokalizacja: świecie
Witam od jakiegoś czasu jeżdżę Oczkiem z silnikiem 2.2 diesel i mam problem z zapalającą się kontrolną poziomu oleju podczas jazdy (poziom oleju jest odpowiedni) dodam, że ten problem występuje coraz częściej. Kontrolka zapala się głównie powyżej 100km/h po jakimś czasie zgaśnie i tak w kółko :roll: czekam na wasze sugestie i porady co mam z tym zrobić ;-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 23 lip 2011, o 12:13 
Offline

Dołączył(a): 22 lip 2011, o 23:59
Posty: 9
Lokalizacja: Wrocław
Moim zdaniem powodować to może stary olej, tak jak mówisz pow. 100km/h to silnik ma wyższe obroty i olej może się pienić, co może skutkować chwilowym zapaleniem się kontrolki. Sprawdź w miarę możliwości kiedy był wymieniany i co to za olej pływa w misce...
Nic więcej nie przychodzi mi do głowy.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2011, o 09:43 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 08:05
Posty: 12
Lokalizacja: świecie
Bomber, Dzięki za opinie ;-) właśnie w tym tygodniu chcę wymieniać olej więc zobaczę czy to coś pomoże :-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2011, o 13:07 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9328
Lokalizacja: Olsztyn
może masz zalany syntetyk, co?

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2011, o 15:25 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 08:05
Posty: 12
Lokalizacja: świecie
fabek napisał(a):
może masz zalany syntetyk, co?
Nie nie, na pewno półsyntetyk.

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2011, o 15:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9328
Lokalizacja: Olsztyn
w takim razie przejrzyj wiązkę wraz z wtyczką (idzie koło pompy wtryskowej) oraz sam czujnik.

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 24 lip 2011, o 21:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 08:05
Posty: 12
Lokalizacja: świecie
fabek napisał(a):
w takim razie przejrzyj wiązkę wraz z wtyczką (idzie koło pompy wtryskowej) oraz sam czujnik.
Na pewno to sprawdzę, dzięki. Wydaje mi się, że kolega Bomber, ma trochę racji bo jak dzisiaj jeździłem i zaraz po zapaleniu się kontrolki wrzucałem na luz i momentalnie kontrolka gasła. Prawdą jest, że od kupna jeszcze oleju nie wymieniałem :-/ bo niby do wymiany zostało jeszcze kilka tyś. W tym tygodniu wymieniam olej i zobaczę czy dalej problem będzie się powtarzał. ;-)

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sie 2011, o 09:53 
Offline

Dołączył(a): 5 lut 2011, o 14:14
Posty: 45
Lokalizacja: Toruń
Podzielę się pewnym spostrzeżeniem co do zapalania kontrolki w silniku 2,2 .Miałem podobny problem. Tuż po wymianie oleju kontrolka włączał się przy większych prędkościach gdy silnik był rozgrzany.Ciągle nerwówka i co przystanek sprawdzanie stanu. Okazało się że podobny problem ma kilku znajomych jeżdżących na półsyntetyku Mobila którzy wymienili olej. Nie wiem czy była jakaś wadliwa seria tego oleju czy ktoś pomylił beczki z całym syntetykiem ale po wymianie na inny olej ( nie Mobila) problem ustąpił.A i silnik o dużo mniej bierze tego oleju.Ja już się zastanawiałem nad wymianą pierścieni a teraz od wymiany do wymiany(prawie 500 tys na liczniku).Nic nie mam do Mobila -150 tys na nim przejechałem ale teraz Castrol.

_________________
MB 210 2,2 CDI WDB2100061B396270
MB 210 2,2 D WDB2100041A058441


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sie 2011, o 19:26 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2008, o 19:53
Posty: 7823
Lokalizacja: Sypialnia stolicy
Koledzy, pisałem kilka razy.
W misce olejowej MB zamontował inteligentny czujnik: poziomu, temperatury i jakości oleju.
To układ z prymitywnym pływakiem, termometrem i dobrym procesorem.
Niestety przy olejach osadowych np. (Castrol) pływak zwiększa swoją wagę (obrasta).
Czujnik tą wersję ma zakodowaną i do momentu nalania innego oleju pamięta.
Gwałtowna zmiana koncepcji oleju wymaga ingerencji w czujnik za pomocą licznika.
Czasem z powodu osadów czujnik (nowego) oleju nie przyjmie.
Czujnik do wymiany.

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękne Mercedes.
WDD1681331J939300
WDB2102261B135709

40 lat naprawiam "damy"
13 certyfikatów MB Stuttgart
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 18 sie 2011, o 21:18 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9328
Lokalizacja: Olsztyn
Dobrze gada.

Dlatego własnie czasami koniecznością jest wymiana czujnika oleju i problemy znikają.

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 19 sie 2011, o 00:13 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 5 wrz 2010, o 14:36
Posty: 715
Lokalizacja: Rybnik
Nie wiem co u mnie było wcześniej zalane,ale po zakupie samochodu też miałem podobny problem(poziom oleju powyżej minimum). Olej od razu wymieniłem na Petronas Syntium 1000(10W-40 kierując się radą fachowców z tego forum),zrobiłem ok.10000km i wszystko gra i buczy(a raczej jeździ i klekocze).

_________________
Jest-Mercedes-Benz E300 TD '98
WDB2102251A729300
Była-Mercedes-Benz E220 D grudzień 1997r.
W210 - WDB2100041A590574
"Gdyby przedni napęd był lepszy,ludzie chodziliby na rękach"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 10 paź 2011, o 19:37 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 12 kwi 2011, o 08:05
Posty: 12
Lokalizacja: świecie
noc, To co napisałeś jest bardzo ciekawe :-) wracając do tematu wymieniłem olej i problem znikł :lol: dodam, że na nowym oleju przejechałem już 4 tyś :-P olej to Castrol 10w40

_________________
Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 12 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group