Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 24 lip 2017, o 09:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 4 gru 2016, o 16:15 
Offline

Dołączył(a): 4 gru 2016, o 15:09
Posty: 6
Witam Forumowiczów. Piszę pierwszy raz, więc jeśli coś zawalę, to proszę o wskazówki.
Mam MB E220 cdi kombi z 2001r. Silnik 2.2 VIN WDB2102061B481038, skrzynia 722.6 (tak podaje mądra księga) i przebieg prawie 400 tys.
Problem pojawił się w lecie, kiedy po odpaleniu silnika rano podczas próby ruszenia silnik gasł jakby był zbyt obciążony. Trwało to tydzień i pomagało pozostawienie go po pierwszym odpaleniu na jakieś 5-7 minut. Kiedy już ruszył, był grzeczny cały dzień. Po tygodniu wszystko ustało i samochód jeździł normalnie. W październiku po odstaniu w korku (nie wiem czy to może mieć jakieś znaczenie) auto podczas jazdy przestało przyspieszać, mimo zwiększania obrotów silnika. Po wyłączeniu i ponownym uruchomieniu można było nim jechać około 300 metrów i znowu odłączenie. W takiej sytuacji czasem mogę zwiększać obroty, a czasem brak reakcji i nie działa Tiptronic. Kiedy udaje się zwiększać obroty to czasem słychać niezbyt głośny świst jakby od sprzęgła. Po wymianie oleju pojeździłem tydzień i znowu to samo. Nie wyświetlają się żadne komunikaty a nie wiem czy podpięcie do kompa coś wykaże? Proszę o sugestie ewentualnego postępowania diagnostycznego w tym przypadku. A może komuś też tak auto bzikowało?

Dziękuję za pomoc.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 gru 2016, o 16:33 
Offline
Doradca VIP

Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 15:18
Posty: 1076
Lokalizacja: tychy
Podłącz do SD i odczytaj błędy.

_________________
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 gru 2016, o 16:34 
Offline
Doradca VIP

Dołączył(a): 14 kwi 2009, o 15:18
Posty: 1076
Lokalizacja: tychy
Podłącz do SD i odczytaj błędy.

_________________
S210 E300 TD automat 1998 r
WDB2102251A584732
_______________________________________


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 gru 2016, o 18:55 
Offline

Dołączył(a): 4 gru 2016, o 15:09
Posty: 6
OK. Znajdę kogoś w Krakowie i dam znać co wyszło.

Dzięki romek61


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 4 gru 2016, o 20:56 
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 10:58
Posty: 254
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Regeneracja wandler,typowy objaw

Na SD nic nie pokaze

_________________
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 12:25 
Offline

Dołączył(a): 4 gru 2016, o 15:09
Posty: 6
Cóż się okazuje powoli?
Na SD podjechałem do niedalekiego sąsiada. Trochę drobnicy w silniku, do zrobienia jedna świeca, silnik wspomagający ogrzewanie i trochę za niskie ciśnienie w listwie (może lejący zawór?). Co zaś do skrzynki to mówił coś o zbyt niskim napięciu na elektrozaworach i różnicy w ciśnieniach pomiędzy 3 a 4. Poradził żeby najpierw wymienić gniazdo wtykowe przy skrzyni i wtedy podepniemy się jeszcze raz. Co zaś do sprzęgła, to facet robiący tylko skrzynie również zasugerował to co kolega denis071; regeneracja sprzęgła i wymiana elektrozaworu, jakiego nie wiem (na razie). I jeszcze jedna kwestia, otóż ów mój sąsiad wymieniał ASB w mercedesie z takim samym silnikiem jak mój, i zostało mu sprzęgło, bo kupił komplet. Jego auto było z 2002 r a moje jest o rok starsze. Czy takie sprzęgło będzie pasować czy trzeba bardziej wnikliwie dokonać identyfikacji?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 12:30 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9457
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 4
najlepiej jakbyś VIN załatwił tego dawcy.

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 12:50 
Offline

Dołączył(a): 16 gru 2009, o 19:29
Posty: 2987
Lokalizacja: Puszcza Piska
Pochwały: 10
morświn napisał(a):
4. Poradził żeby najpierw wymienić gniazdo wtykowe przy skrzyni i wtedy podepniemy się jeszcze raz.?


Wiec zacznij od owego gniazda wtykowego(konektor).Koszt około 50zl


Załączniki:
zlacze konektorowe.png
zlacze konektorowe.png [ 22.29 KiB | Przeglądane 308 razy ]

_________________
210 E300TD rok 98 - USA (WDBJF25F6WA492241)
https://www.youtube.com/watch?v=MsIFyov ... e=youtu.be
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 12:52 
Offline

Dołączył(a): 4 maja 2014, o 10:58
Posty: 254
Lokalizacja: Poznań
Pochwały: 1
Zawór Lock-Up

_________________
STAR DIAGNOSIS, REGENERACJA 722.6, 722.9
POZNAŃ


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 17:58 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 9 sty 2009, o 18:46
Posty: 2944
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pochwały: 5
morświn napisał(a):
sąsiad wymieniał ASB w mercedesie z takim samym silnikiem jak mój, i zostało mu sprzęgło, bo kupił komplet. Jego auto było z 2002 r a moje jest o rok starsze. Czy takie sprzęgło będzie pasować czy trzeba bardziej wnikliwie dokonać identyfikacji?

Powinno pasować, gdyż oba są po lifcie.

_________________
w210 2,2cdi automat elegance / 2001r
WDB2100062B427953


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 8 gru 2016, o 21:16 
Offline

Dołączył(a): 4 gru 2016, o 15:09
Posty: 6
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi, teraz coś się zacznie dziać. Święta idą trzeba do mamusi w Beskid podjechać :-)


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 sty 2017, o 10:13 
Offline

Dołączył(a): 4 gru 2016, o 15:09
Posty: 6
Witam po świętach. Po wymianie sprzęgła dzielnie pojeździła Misia 50 kilometrów i znowu gwizd jakby coś ślizgało i powrót do przeszłości :-( Chyba więc w końcu wymienię skrzynkę, bo szkoda czasu na macanie detali, a w sumie to i tak jedna robota. Taką znalazłem: R1402712601 może być do mojego zgrabka?


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 sty 2017, o 10:22 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9457
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 4
Umieść dane w stopce, inaczej Twoje pytania mogą być ignorowane, bo nikt nie wie o jakie auto chodzi.

Zobacz sam, wymieniłeś sprzęgło hydrokinetyczne na używkę, padło po 50km, wymienisz skrzynkę również na używkę i znowu jest ryzyko.

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 sty 2017, o 11:24 
Offline

Dołączył(a): 4 gru 2016, o 15:09
Posty: 6
Tak, masz rację, że ryzyko jest przy używkach, nie ma wątpliwości. Zaczynam się jednak zastanawiać, czy to rzeczywiście jest problem sprzęgła. To, które założyłem jest raczej pewne, bo znam człowieka i historię auta. Tym niemniej napisałem "raczej". To stare auto i nie bardzo chcę kupować skrzynię za połowę jego ceny. Spróbuję i się pokaże czy dobra ścieżka. Dziękuję za wskazówkę.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 2 sty 2017, o 11:47 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9457
Lokalizacja: Olsztyn
Pochwały: 4
Najlepiej skrzynie kup z jeżdżącego auta, bo takie leżące gdzieś na podłodze w magazynie to wiesz. Jak z anglika to warto zobaczyć stan oliwy, czy w ogóle płynna, bo tam rzadko wymieniają.

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 15 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 0 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów