Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 15 lip 2018, o 22:05

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 
Autor Wiadomość
 Tytuł: demontaż sb
PostNapisane: 17 gru 2017, o 01:24 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 19:23
Posty: 64
Lokalizacja: dolnośląkie
Witam. Muszę zdemontować skrzynię, bo mam do wymiany uszczelniacz wału. Potrzebuję porady, jak się do tego przygotować, tzn. czy oprócz simmeringa wału (myślę tu o elringu 524. 215, czy może oryginał MB?). Nie mam jeszcze numeru uszczelniacza wałka konwertera, jeśli możecie podać numer , to poproszę, no i nie wiem co by trzeba było do tego dobrać. Chcę przy okazji wymienić olej w sb, mam uszczelkę miski elringa, filtr, olej castrola (kupiłem 12 litrów, bo myślałem o wymianie cząstkowej, ale jak będę miał konwerter na wierzchu to może wyleję z niego cały olej?) Jeżeli poza kluczami typu torx potrzebe są jakieś inne narzędzia, to proszę o info jakie, bo jeszcze nie wyjmowałem w tym modelu skrzyni ( nie było takiej potrzeby). Bedę bardzo wdzięczny za wszelkie porady i sugestie oraz podzielenie się doświadczeniami w tej kwestii :padam:

_________________
MB E290 1996/ MB E320 2000 WDB 210 282 1X0 402 16 - od 16-02-2013 AVA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 19 gru 2017, o 20:47 
Offline

Dołączył(a): 21 gru 2014, o 22:55
Posty: 286
Lokalizacja: Gorlice/KGR
z jakiego silnika będziesz skrzynię wyciągał? tzw jaki silnik i rok Gwiazdy?

_________________
WDB2102261B169262


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 19 gru 2017, o 23:52 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 19:23
Posty: 64
Lokalizacja: dolnośląkie
E320 benzyna 2000r

_________________
MB E290 1996/ MB E320 2000 WDB 210 282 1X0 402 16 - od 16-02-2013 AVA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 gru 2017, o 14:14 
Offline

Dołączył(a): 21 gru 2014, o 22:55
Posty: 286
Lokalizacja: Gorlice/KGR
z benzyny nigdy nie wyciągałem skrzyni, ale wszystko podobnie się robi :)

śruby skrzynia-silnik to chyba torx 14, łapa i poduszka silnika, 13-17, wał od łącznika wału to będzie 19, albo 18.

_________________
WDB2102261B169262


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 20 gru 2017, o 23:17 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 19:23
Posty: 64
Lokalizacja: dolnośląkie
No tak kolego, narzędzia to ja mam, ale chodzi mi o takie szczegóły jak np. zdemontuję skrzynię , to czy trzeba mieć jakieś plastiki, usczelki czy co tam może się obłamać, ukruszyć czy co tam jeszcze...

_________________
MB E290 1996/ MB E320 2000 WDB 210 282 1X0 402 16 - od 16-02-2013 AVA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 21 gru 2017, o 17:12 
Offline

Dołączył(a): 21 gru 2014, o 22:55
Posty: 286
Lokalizacja: Gorlice/KGR
Nie kojarzę żeby tam były jakieś takiego typu plastyczki :)

_________________
WDB2102261B169262


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 21 gru 2017, o 23:46 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 19:23
Posty: 64
Lokalizacja: dolnośląkie
OK zmierzę się z tym po Nowym Roku. Dzięki za odpowiedzi :niepewny:

_________________
MB E290 1996/ MB E320 2000 WDB 210 282 1X0 402 16 - od 16-02-2013 AVA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 22 gru 2017, o 01:00 
Offline

Dołączył(a): 18 maja 2008, o 20:24
Posty: 400
Lokalizacja: prawie Koronowo
Kolego - wymieniałem w 320cdi kolo zębate (wytarte zęby na wieńcu) i przy okazji uszczelniacz wału korbowego (zalożyłem Corteco) - robiłem to sam - mialem podnośnik kanałowy do skrzyni biegów i wciągarkę łańcuchową do silnika - cala operacja na zimnym silniku zajęła mi 5,5 godziny. Jak kupisz uszczelniacz to poczytaj ile czasu musi upłynąć po montażu zanim uruchomisz silnik - uszczelniacz u mnie nie ma sprężynki na obwodzie - jest jednowargowy (podejrzewam, że u ciebie też) i musi sie ułożyć względem wału. Co do demontażu skrzyni biegów - nie spuszczałem oleju bo przewody olejowe są skręcane zaraz "obok" asb i oleju wyciekło może 100ml. Strasznie się wszystko zapowiadało a robota była lekka i przyjemna - powodzonka.

_________________
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 24 gru 2017, o 00:30 
Offline

Dołączył(a): 4 lut 2013, o 19:23
Posty: 64
Lokalizacja: dolnośląkie
Dzięki [b]Rysiek[b] , wreszcie jakieś konkrety. Może podpowiesz o tym czasie do uruchomienia silnika po wymianie uszczelniacza, bo nie wiem gdzie tego szukać, ja chcę kupić uszczelniacz w ASO. Ale w związku z tym mam pytanie o samą wymianę. Otóż wypatrzyłem na rysunku, że tan uszczelniacz jest osadzony w pokrywie przykręcanej do obudowy, czy odkręcałeś ją, czy po prostu wytargałeś go niej?

_________________
MB E290 1996/ MB E320 2000 WDB 210 282 1X0 402 16 - od 16-02-2013 AVA


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
PostNapisane: 24 gru 2017, o 10:48 
Offline

Dołączył(a): 18 maja 2008, o 20:24
Posty: 400
Lokalizacja: prawie Koronowo
Uszczelniacz jest razem z aluminiową podstawą - wymienia się całość. Co do czasu - Corteco na opakowaniu albo kwitku wewnątrz informuje, że trzeba odczekac minimum 2h (chyba - już dokladnie nie pamiętam). Gadałem z majstrem który wypożyczył mi swój warsztat - mówił, że spotkal sie z takimi uszczelniaczami, że trzeba było czekać 4h bo tego wymagał producent.

_________________
E290 automat WDB2100171A221935 - ex
E290 manual WDB2100171A177516 - ex
E320 CDI WDB2100261B159881 - jest :)

"BIEDNYŚ, BOŚ GŁUPI - GŁUPIŚ, BOŚ BIEDNY"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 10 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów