Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 29 mar 2017, o 00:28

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2015, o 20:54 
Offline

Dołączył(a): 5 cze 2012, o 20:02
Posty: 1213
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec
fabek napisał(a):
przod 2.2, tyl 2.6 dla 235/45/17 - katalogowo.


Ktoś jeździ na takim rozmiarze i mógłby się podzielić doświadczeniem odnośnie odpowiedniego ciśnienia?

_________________
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:03 
Offline

Dołączył(a): 25 cze 2013, o 21:29
Posty: 320
Lokalizacja: Wrocław
Zdaje się, że takie jak zwykle ;) Przez błędne przekonanie niektórych wulkanizatorów mam zjedzony środkiem bieżnik w zimówkach, bo prędkości autostradowe-przelotowe + nadciśnienie daje taki efekt. Co prawda mam 225/55/R16, ale tyczy się to wszystkich opon.

_________________
W210 '95 300D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:14 
Offline

Dołączył(a): 5 cze 2012, o 20:02
Posty: 1213
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec
Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6

_________________
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:24 
Offline

Dołączył(a): 25 cze 2013, o 21:29
Posty: 320
Lokalizacja: Wrocław
jacekm7 napisał(a):
Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6


Dokładnie, wystarczyło uważać na lekcjach fizyki. (dla zainteresowanych równanie Clapeyrona) Dlatego piszę, że nieważne jaka opona to ciśnienie takie samo. A przez to, że zaufałem komuś mam teraz nieciekawy bieżnik (może się zrówna ;) )

_________________
W210 '95 300D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2015, o 21:29 
Offline

Dołączył(a): 5 cze 2012, o 20:02
Posty: 1213
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec
Rusty_Cherry, dzięki za utwierdzenie, szkoda byłoby nowych opon :)

_________________
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2015, o 22:15 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, o 19:44
Posty: 8928
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
jacekm7 napisał(a):
Rusty_Cherry, gdzieś ostatnio czytałem że nieważne czy opona 195/65/15 lub 235/45/17 to ciśnienie ma być takie jak zaleca producent auta. U mnie na klapie wlewu paliwa wygląda to tak: w zależności od załadunku przód: 2.0-2.2 tył: 2.2-2.6
tyle,że producent zaleca takie ciśnienie do fabrycznego rozmiaru :)

_________________
C 270 CDI WDB2032161F226567


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2015, o 23:45 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2008, o 18:59
Posty: 3732
Lokalizacja: Przemyśl
Łyczki! Z rozczuleniem poczytałem własne teksty sprzed 6 lat , i nic nie utraciły na aktualności. Bo praw fizyki sie nie zmieni. A więc kilka prawd objawionych :

--na klapce paliwa sa wartości święte dla opon fabrycznych!!!
--kto stosuje inne opony to łyczek i fantasta, sądząc że będzie lepiej. Lepiej to juz było. Może byc lepiej w kuriozalnych przypadkach, np. szersze kapcie lepiej walczą w błocie i na piasku bo sie nie zapadają a wąskie sa lepsze nie wiem gdzie i kiedy. Chyba na Raid o Kropelce.
--węższe kapcie wymagają wyższego ciśnienia
--szersze kapcie wymagają niższego ciśnienia
--opony niskoprofilowe i na dodatek szersze od fabrycznych to czyste szpanerstwo i strzał we własna stopę, a raczej kieszeń. Powodują większe zniszczenia zawieszenia autka, odbicie dupy i pleców i uszkodzenia zębów ponadto gorsze prowadzenie na zakrętach , ciężkie skręty [tarcie brzegowe opon]

Na dokładkę powiem wam iz nigdy nie miałem takich opon dlatego tez moja opinia jest ostateczna.
Ale ..."wolnoć Tomku w swoim domku" -- zakładajcie na koła co chcecie, bo jak się bawić to się bawić, rozsądek na bok! Z pełna świadomością bezsęsu [a musi być sęs??] .
Młodych forumowiczów proszę o cierpliwość, a ze starymi repami mogę się ponaciągać, jak za starych czasów. Hej!

_________________
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 20 sty 2015, o 23:55 
Offline

Dołączył(a): 24 maja 2014, o 21:38
Posty: 487
Lokalizacja: Sopot
baca napisał(a):
--opony niskoprofilowe Powodują gorsze prowadzenie na zakrętach
Na dokładkę powiem wam iz nigdy nie miałem takich opon dlatego tez moja opinia jest ostateczna.


Czas przejechać się po ostrych winklach porządnym wozem na szerokim kapciu zatem...

_________________
Delta-P dla B200 !


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2015, o 00:28 
Offline

Dołączył(a): 5 cze 2010, o 21:09
Posty: 1888
Lokalizacja: Szczecin
problem który ja zauważyłem to taki, że każdy manometr na stacji pokazuje co innego. Jak by człowiek chciał dokładnie sobie ustawić ciśnienie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2015, o 07:29 
Offline

Dołączył(a): 5 cze 2012, o 20:02
Posty: 1213
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec
tonidriver napisał(a):
tyle,że producent zaleca takie ciśnienie do fabrycznego rozmiaru :)

Jesteś pewien? Może wypowie się ktoś, którego auto wyjechało fabrycznie na 17stkach albo 18stakach co ma naklejone na klapce wlewu.

_________________
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2015, o 10:50 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 21 cze 2008, o 19:44
Posty: 8928
Lokalizacja: Wrocław
Pochwały: 6
jacekm7ciśnienie na klapce wlewu odnosi się do rozmiarów,które fabryka zaleca w instrukcji. Czyli tak jak podał merlin.

_________________
C 270 CDI WDB2032161F226567


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2015, o 10:57 
Offline

Dołączył(a): 5 cze 2012, o 20:02
Posty: 1213
Lokalizacja: Wrocław/Bolesławiec
tonidriver, ok, już doczytałem :)

_________________
W210 '99
WDB2100061A949897
Obrazek 220CDi


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2015, o 11:51 
Offline

Dołączył(a): 14 paź 2011, o 02:43
Posty: 331
Lokalizacja: Ząbkowice Śląskie
http://www.oponaok.pl/dobor-opon/
nie wiem czy mają dostęp do danych fabrycznych ale warto zajrzeć i sprawdzić.

_________________
WDB2021211A601521


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 21 sty 2015, o 12:08 
Offline

Dołączył(a): 25 cze 2013, o 21:29
Posty: 320
Lokalizacja: Wrocław
Jak producent pisze 2.0 przód, 2.2 tył to tak bedzie dla każdej opony. Powietrze przecież musi wypełnić całą jej objętość, a ciśnienie w oponie która ma mniejszą powierzchnię wewnętrzną będzie takie samo jak dla tej, która ma większą powierzchnię wewnętrzną. Zmieni się tylko objętość wpompowanego gazu! Siła, z jaką napiera powietrze, w każdym miejscu opony będzie taka sama dla obudwu przypadków...

_________________
W210 '95 300D


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 22 sty 2015, o 12:03 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 11 lis 2008, o 18:59
Posty: 3732
Lokalizacja: Przemyśl
Rusty, i inni, madrzył sie nie bede ale: masa autka : 4 koła = nacisk na jedno koło

nacisk w kg : pole kontaktu opony z podłożem = nacisk jednostkowy w kg/cm2 i to jest ciśnienie w gumach.

Nacisk jest stały, zaś kontakt opony z podłożem jest zależny od szerokości i konstrukcji opony i jest przy szerszej oponie z reguły większy więc ciśnienie w dętce ma byc mniejsze. Albo jakoś tak. Hej!

_________________
Ważne jest aby jechać ! Niech pełny wtrysk będzie z wami!! E300 TD aftomat 1998 Classic
licznik: zostało niewiele do 400 !!
Stalówka S320/2004


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 52 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3, 4  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group