Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 29 sie 2016, o 18:58

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 
Autor Wiadomość
PostNapisane: 30 cze 2011, o 22:29 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 21:49
Posty: 12
Lokalizacja: Łęczyca
Witam wszystkich
To jest mój pierwszy temat na tym forum, więc jeśli będzie coś nie tak proszę o wyrozumiałość :).
Od niedawna jestem posiadaczem E290 Classic 97r Automat.

Usterka mojego auta polega na tym iż przy prędkości ok 80km/h na 5 biegu (skrzynia automat) przy wciśnięciu gazu do końca skrzynia zrzuca z 5 biegu o dwa biegi do dołu i przy przyspieszaniu nie wchodzi już wyżej... wygląda na tryb serwisowy skrzyni.

Przy delikatnym przyspieszaniu problemu nie ma, przy gwałtownym jest zawsze.
Wtedy gaszę auto , odpalam i jest ok.

Na diagnostyce komputerowej wykryto błąd silnika - P1470 - Przetwornik ciśnienia, regulacja ciśnienia doładowania, odchyłka tej regulacji.

Czy ten błąd może powodować przechodzenie skrzyni biegów w tryb serwisowy?
Dodam że w skrzyni żadnych błędów nie znaleziono...

Panowie pomocy .


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2011, o 22:31 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2008, o 23:43
Posty: 4677
Lokalizacja: PL
Nie poprostu skrzynia a raczej ty wymusiłes błąd silnika.Błąd wskazuje na problemy z doładowaniem.

_________________
E320 cdi kombi AVANTGARDE
A 169 cdi ELEGANCE

Instalacja DAS/XENTRY
EPC-WIS-ASRA STAR FINDER
SD-MEDIA
XDOS OpenShell- WIN 7
C3 ,C4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2011, o 22:33 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 21:49
Posty: 12
Lokalizacja: Łęczyca
A więc za każdym razem kiedy będę gwałtowniej przyspieszał to skrzynia będzie tak reagowała ?

Rozmawiałem na temat turbiny z fachowcami od regeneracji i odradzili mi tego zabiegu, zalecili najpierw sprawdzenie czujnika doładowania...


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2011, o 22:38 
Offline
Moderator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 14 lut 2008, o 23:43
Posty: 4677
Lokalizacja: PL
Skrzynia jest ograniczona przez silnik podejrzewam że turbo przeładowywuje i stąd ten błąd.Ale mogę się mylic, dobry komputer i fachman obsługujacy go powinien ci pomóc.

_________________
E320 cdi kombi AVANTGARDE
A 169 cdi ELEGANCE

Instalacja DAS/XENTRY
EPC-WIS-ASRA STAR FINDER
SD-MEDIA
XDOS OpenShell- WIN 7
C3 ,C4


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2011, o 22:45 
Offline

Dołączył(a): 30 cze 2011, o 21:49
Posty: 12
Lokalizacja: Łęczyca
W mojej okolicy niestety o takich trudno...
Turbina u mnie jest raczej ok, ciągnie aż miło :) ale być może przeładowywuje....

_________________
__________________________
E290 Classic Automat 1997r


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 30 cze 2011, o 23:31 
Offline
Doradca
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 4 lis 2010, o 16:51
Posty: 1441
Lokalizacja: Szczecin/Leeds
Mozliwe ze masz padniety konwerter podcisnienia. W tym aucie masz dwa. Jedno do EGR i drugie do turbo. Zamien je miejscami ale tylko tymczasowo zeby sie upewnic czy bedzie roznica.

To sa te elemenety z 3ema wezykami podcisnienia i malym filtrem doczepionym od dolu.

_________________
Parts Process Specialist for Mercedes
--------------------------------------
W208 230K - sprzedany
W210 300TD - na zlomie
W210 320CDI - to jest jazda!!
--------------------------------------
Wcisnij "POMOGL" - nie krepuj sie.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2011, o 19:41 
Offline

Dołączył(a): 30 mar 2010, o 13:24
Posty: 95
Lokalizacja: Warszawa
allias a jest jakaś różnica między tymi konwerterami że napisałeś "tymczasowo" ?

_________________
W210 Classic 300 Turbodiesel. WDB2100251A845056


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 7 lip 2011, o 20:01 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9245
Lokalizacja: Olsztyn
Vasco24 napisał(a):
allias a jest jakaś różnica między tymi konwerterami że napisałeś "tymczasowo" ?


P1470 oznacza podnięty modulator podciśnienia.

mniej więcej wygląda to tak jak ten mój na zdjęciu. być może masz identyczny, nie chce mi się sprawdzać :P

zamiana w zasadzie pomoże tylko zdiagnozować, ale na dłuższą metę nie pasuje, gdyż modulatory EGR i turbiny "produkują" inne podciśnienia, ten od EGR koło -700 mbar.


Załączniki:
IMG_0626.jpg
IMG_0626.jpg [ 90.7 KiB | Przeglądane 1196 razy ]

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY | OBRÓBKA MAP | CHIPTUNING | EGR/DPF OFF
Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 8 lip 2011, o 20:31 
Offline
Doradca VIP
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 1 lis 2008, o 19:53
Posty: 7823
Lokalizacja: Sypialnia stolicy
Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy. Rzeczywiście dla pobieżnej diagnozy (w cyklu do 3000obr.) można je zamienić i ewentualnie na kompie pojawi się inny błąd.Z doświadczenia wiem, że gro kłopotów jest ze względu na brak lub zbyt małe
podciśnienie zasilające modulatory.Bardzo ważne dla modulatora turbo, bo ma już na wstępie uruchomić pełne doładowanie.
1. Regulacja reflektorów o ile jest.
2. System siłowników klimatyzacji.
3. Pompa podciśnienia i jej "gówniane" przepraszam złącze.
4,5,6 szukaj dalej, SRU system doładowania podciśnienia silnika - sięga do pompy centralnego zamykania pod tylną kanapą (jeżeli ktoś się zdziwi, to ja gratuluję wiedzy o aucie.)
Reszta to już skomplikowane pomiary zależne od wersji i daty.
Jakieś 60% przypadłości silników jest w podciśnieniach nie silnika tylko urządzeń pomocniczych. :mrgreen:

_________________
Śniłem o królewnach i mam cudowną żonę,
śliczną córkę i piękne Mercedes.
WDD1681331J939300
WDB2102261B135709

40 lat naprawiam "damy"
13 certyfikatów MB Stuttgart
.
Nie wszystkim jestem w stanie pomóc.
Niektórym nie, innych przegapię.
.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2011, o 14:27 
Offline

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 19:00
Posty: 59
Lokalizacja: Zawiercie
Podłączając się pod temat mam ten sam problem, błąd 1470, oraz słabo pompuje turbo. Kolego NOC, z tego co piszesz, te modulatory nie powinny być zamienne. Zauważyłem u mnie identyczne oznaczenia obu modulatorów. A chyba powinny mieć nieco inne?? Oba mają numery: A 000 545 04 27. To oznacza, że ktoś mógł coś kopać? VIN WDB2102171A798979. Z góry dzięki za odpowiedź

_________________
s210 2.9TD 98' oczywiście automat:)
VIN: WDB2102171A798979
Jeżeli pomogłem, kliknij "pomógł"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2011, o 15:16 
Offline
Administrator
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 3 lip 2008, o 18:07
Posty: 9245
Lokalizacja: Olsztyn
psycho-pablo2 napisał(a):
Zauważyłem u mnie identyczne oznaczenia obu modulatorów. A chyba powinny mieć nieco inne?? Oba mają numery: A 000 545 04 27.


nie jestem Noc, ale odpowiem. akurat u Ciebie są dwa takie same modulatory.

_________________
PARTS.MBCLUB.PL CENNIK 2015 | STAR DIAGNOSIS C3/C4 | NAPRAWA | XENTRY | OBRÓBKA MAP | CHIPTUNING | EGR/DPF OFF


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 9 lip 2011, o 16:17 
Offline

Dołączył(a): 29 maja 2010, o 19:00
Posty: 59
Lokalizacja: Zawiercie
noc napisał(a):
Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy. . :mrgreen:
Ok,dzięki,
fabek napisał(a):
Nie jestem NOC. :mrgreen:

nie pomyliłem Kolegów:), miałem na myśli cytat "Te dwa modulatory mają inne numery i inną charakterystykę pracy." post wyżej od mojego

_________________
s210 2.9TD 98' oczywiście automat:)
VIN: WDB2102171A798979
Jeżeli pomogłem, kliknij "pomógł"


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 29 lip 2011, o 21:11 
Offline

Dołączył(a): 1 maja 2011, o 19:08
Posty: 26
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
witam włąsnie dzisiaj zamieniłem zaworki E 300 TD avangarde zaworki takie same sprawdziłem numery zaworek uszkodzony przed zamianą błąd P1470 po zamianie zaworków błąd P 1403 zaworek juz zamówiłem mam nadzieje ze bedzie oki :)

_________________
Tylko Ja i Mój Mercedes BenZ
W 210 E300 TDT
w210 E320 CDI
W201 1,8 E
W126 2,6 E


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 5 sty 2013, o 18:48 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 20 kwi 2011, o 12:29
Posty: 418
Lokalizacja: Poznań
Panowie gdzie jest czujnik ciśnienia doładowania w 300td ? i za co on odpowiada ?

_________________
W210 E220 CDI 00' AVANTGARDE sedan with automatic transmission in color Tansanitblau (359)

Obrazek


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 14 ] 

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group