Forum Mercedes E klasa W210

Mercedes klasy E \"Okularnik\" (1995 - 2002)


Teraz jest 19 sie 2017, o 23:20

Strefa czasowa: UTC + 1




Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona
Autor Wiadomość
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:27 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 14:16
Posty: 1244
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Pochwały: 3
To wiele może wyjaśniać bo ja mialem podobnie. Po czyszczeniu nastawnika pompy i jego uszczelnieniu miałem źle ustawione obroty, były za wysokie. Skutek był taki że skrzynia szarpała, zawieszała się i wrzucała biegi dopiero przy bardzo wysokich obrotach. Dopiero po ustawieniu obrotów do prawidłowych wszystko ustało. Pojawił się spokój i płynnośc zmiany biegów.

_________________
Jest: S-klasa, W220 S320 CDI 2001. WDB2200261A184358
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:35 
Offline

Dołączył(a): 23 cze 2012, o 11:28
Posty: 166
Lokalizacja: Bezrzecze
Leszek304 napisał(a):
To wiele może wyjaśniać bo ja mialem podobnie. Po czyszczeniu nastawnika pompy i jego uszczelnieniu miałem źle ustawione obroty, były za wysokie. .


Mówisz o obrotach silnika ? bo fakt - jak delikatnie dodam gazu (prawie nic) to walenie ginie ... tak samo jak na wbitym biegu .... (wydaje mi sie ze obroty troche wyzsze)

_________________
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 11 sty 2013, o 23:52 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 14:16
Posty: 1244
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Pochwały: 3
Tak, obroty silnika. Gdy początkowo miałem ustawione obroty jałowe w wysokości około 850obr/min to mi skrzynia szalała, po kilku korektach, regulacjach obrotów i ustawieniu ich na poziomie 650 na jałowym to wszystko ustało. Wyglądało to tak jakby skrzynia nie wiedziała czy zmieniać biegi bo obroty silnika nie zgadzały się z prędkością auta. Miałem to właśnie po uszczelnieniu nastawnika i początkowo jego nieprawidłowym ustawieniu.

_________________
Jest: S-klasa, W220 S320 CDI 2001. WDB2200261A184358
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2013, o 19:32 
Offline

Dołączył(a): 23 cze 2012, o 11:28
Posty: 166
Lokalizacja: Bezrzecze
dzis byłem u gościa od komputera - mówi że nie chce mnie naciągać i żebym najpierw pojechał do gości od pompy - niech poprawią - wyregulują pompę.

podobno źle wyregulowana pompa też może dawać takie objawy (przeciąganie biegów - bo za niskie lub za wysokie obroty są w efekcie).

Nie wiem czy mnie zbył - czy tak może być ....

generalnie gość robi w aso u mosiuka w szczecinie :P

_________________
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2013, o 20:12 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2012, o 17:40
Posty: 803
Lokalizacja: Nowogard
cyberkill napisał(a):
generalnie gość robi w aso u mosiuka w szczecinie

Niedawno to ASO wysłało w220 do mojego znajomego do warsztatu bo zawieszenia nie potrafili zrobić :rotfl:
patrz post wyżej Leszek304, napisał dokładnie to samo.
Gość Cie nie zbył tylko nie "wycyckał" z kasy :P

_________________
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2013, o 20:47 
Offline

Dołączył(a): 23 cze 2012, o 11:28
Posty: 166
Lokalizacja: Bezrzecze
joker napisał(a):
Gość Cie nie zbył tylko nie "wycyckał" z kasy :P


Tyle, że nie wziął ode mnie ani grosza :P

BTW Leszek pisał o obrotach silnika a nie regulacji pompy ...

_________________
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2013, o 22:18 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 14:16
Posty: 1244
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Pochwały: 3
cyberkill napisał(a):
Leszek pisał o obrotach silnika a nie regulacji pompy ...

ech...ręce mi opadły...
Poczytaj o tym w jaki sposób jest sterowana pompa w 2.9, przeanalizuj to co napisałem i zastanów się nad tym co Ty napisałeś... :)

_________________
Jest: S-klasa, W220 S320 CDI 2001. WDB2200261A184358
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2013, o 22:27 
Offline

Dołączył(a): 23 cze 2012, o 11:28
Posty: 166
Lokalizacja: Bezrzecze
sorry - nie znam sie :(

_________________
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2013, o 22:34 
Offline
Avatar użytkownika

Dołączył(a): 2 sty 2012, o 17:40
Posty: 803
Lokalizacja: Nowogard
Ważne żebyś szybko się uczył ;)
Jedz do pompiarza to Ci wytłumaczy to i owo :P

_________________
W210 sedan czarna perła ;)
Elegance z beżowym środkiem ;)
WDB2100041A669204


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 12 sty 2013, o 22:38 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 14:16
Posty: 1244
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Pochwały: 3
To może uproszczę, tak w skrócie i na szybko. Pompa w tym silniku jest sterowana elektronicznie. Na górnej części tej pompy znajduje się nastawnik(taka puszka na 4 śruby). Gdy pompa jest kompleksowo uszczelniana to zdejmowany jest również nastawnik, czyszczony i zakładany z powrotem, plus nowa uszczelka. Ponowne zamontowanie nastawnika wymaga troszkę precyzji gdyż od tego m.in. zależy jak się ustawi kąt wtrysku. Wystarczy że o milimetr się go przesunie(ten nastawnik) i już będzie silnik inaczej pracował a wtrysk może być przyspieszony. Podejrzewam ze u Ciebie nie ustawili go dokładnie po zamontowaniu tylko na oko. Skutek tego znasz i ten gość od kompa dobrze kombinował. Jeśli chodzi o walenie to podnieś maskę i obserwuj, możliwe że poduszka Ci siadła i jakiś element uderza gdy silnik się przechyla.

_________________
Jest: S-klasa, W220 S320 CDI 2001. WDB2200261A184358
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 01:10 
Offline

Dołączył(a): 23 cze 2012, o 11:28
Posty: 166
Lokalizacja: Bezrzecze
Przede wszystkim dziękuje za wyrozumiałość. Nie jestem mechanikiem, nie kreci mnie to.... ale lubie wiedziec dlaczego cos ie dzieje i czy ktos nie robi ze mnie wala.

Dlatego zapytałem...zanim pojechalem do mechanika.

Teraz bede juz wiedzial.....

Dziekuje....

Na chwile obecna wszystkie informacje od Leszka wygladaja na strzal w 10.
Poduszka pod silnikiem zeczywiscie jest trafiona.... a obroty wygladaja byc za niskie...wskazowka od obrotomierza podnosi sie delikatnie w momencie "walenia" (nic tam nie uderza....tak napisalem tylko, ze takie uczucie...dzwiek jest - jak podniose ciutke obroty to znika)

_________________
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 09:39 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 14:16
Posty: 1244
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Pochwały: 3
Czy masz na rozrzanym silniku taki lekki podskok obrotów, tak jakby silnik kaszlnął? i w zależności od położenia skrzyni to on czasami jest lub nie?

_________________
Jest: S-klasa, W220 S320 CDI 2001. WDB2200261A184358
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 10:18 
Offline

Dołączył(a): 23 cze 2012, o 11:28
Posty: 166
Lokalizacja: Bezrzecze
Dokładnie....

w położeniu N lub P - na ciepłym tak co sekundę jakby sobie dodawał na chwilkę z 50 obrotów.

Na każdym innym biegu tego nie ma ....

_________________
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 10:28 
Offline

Dołączył(a): 8 wrz 2011, o 14:16
Posty: 1244
Lokalizacja: Nakło nad Notecią
Pochwały: 3
Nastawnik do regulacji, nie został założony z powrotem idealnie. Profilaktycznie do sprawdzenia jego czystość jeśli nie był czyszczony a jedynie zmieniona uszczelka. Regulacja na oko może być czasochłonna. Bez komputera to jest cykl kilku popuszczeń śrub mocujących, przesunięcia bardzo delikatnego, dokręcenie, przejaźdźka i tak w kółko aż do stanu zadowalającego. Podejrzewam że ustawili Ci na zasadzie "a, jest prawie dobrze, tak może być".

_________________
Jest: S-klasa, W220 S320 CDI 2001. WDB2200261A184358
Był: E-klasa, W210, 2.9TD, Avantgarde, sedan.


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
 Tytuł:
PostNapisane: 13 sty 2013, o 10:32 
Offline

Dołączył(a): 23 cze 2012, o 11:28
Posty: 166
Lokalizacja: Bezrzecze
Leszek304 napisał(a):
Podejrzewam że ustawili Ci na zasadzie "a, jest prawie dobrze, tak może być".


Albo sprawdzali na zimnym silniku ..... wtedy nie ma problemu ....

W każdym bądź razie dzięki za info ....

_________________
Osuszanie terenu, Przyłącza wod-kan., sieci wod-kan. Minikoparka, Zachodniopomorskie. Szczecin.
http://www.jrn.pl


Góra
 Zobacz profil  
Cytuj  
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Utwórz nowy wątek Odpowiedz w wątku  [ Posty: 32 ]  Przejdź na stronę Poprzednia strona  1, 2, 3  Następna strona

Strefa czasowa: UTC + 1


Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości


Nie możesz rozpoczynać nowych wątków
Nie możesz odpowiadać w wątkach
Nie możesz edytować swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz dodawać załączników

Szukaj:
Skocz do:  


sklep motoryzacyjny





Oferta części samochodowych w MotoCentrum.pl
Powered by phpBB3® Forum Software © phpBB Group serwis laptopów